Priprema za trudnoću

Priprema za trudnoću sveobuhvatan je postupak koji uključuje mnoge čimbenike koje treba uzeti u obzir. Od pripreme tijela za trudnoću, pripreme cijelog organizma za trudnoću do psihološke pripreme za trudnoću.

Priprema za trudnoću – po koracima:

Posjet liječniku

Ako se pitate jeste li spremni za trudnoću, prvo se obratite liječniku. Nakon provjere zdravstvenog stanja i detaljnijeg upućivanja liječnika u obiteljsku povijest bolesti, znati ćete potencijalne opasnosti koje vas očekuju tijekom trudnoće. Također je vrlo važno cijepiti se ako to prije niste radili, a ako patite od nekih dugotrajnih zdravstvenih problema poput astme ili dijabetesa, priprema tijela za trudnoću mora biti drugačija.

Posjet zubaru

Osim ginekologa i liječnika opće prakse, morate posjetiti i stomatologa. Priprema tijela za trudnoću uključuje i pripremu zubi jer su oni vrlo osjetljivi na promjene koje će se dogoditi na vašem tijelu. Promjene u hormonalnoj strukturi tijekom trudnoće mogu utjecati na zdravlje vaših zubi i desni.

Opustite loše navike (pušenje i alkohol)

Priprema za trudnoću trebala bi započeti promjenom životnih navika. Ako pušite, pijete ili koristite neke lijekove koji vam zapravo nisu potrebni – prestanite to raditi. Sve ove aktivnosti predstavljaju rizik za trudnoću, povećavaju rizik od pobačaja i mogu naštetiti djetetovom zdravlju. Raširena je predrasuda da je čaša vina dobra za trudnice, ali to apsolutno nije točno, jer čak i u najmanjim količinama alkohol šteti. Također, trebali biste što više smanjiti unos kofeina.

Zdrava prehrana

Priprema za trudnoću također obuhvaća i zdravo prehranu, posebno važni su vitamin. U vašu prehranu uključite što više voća i povrća da biste dobili potrebne vitamine i minerale, ali postoje i neophodni dodaci prehrani koji će vam pomoći da bolje pripremite tijelo za napore koji slijede tijekom trudnoće. Morate voditi računa o svojoj tjelesnoj težini i pokušati dovesti liniju u red (bez obzira imate li prekomjernu ili prekomjernu težinu) prije nego što zatrudnite.

Priprema za trudnoću – upute za prehrano:

priprema za trudnoćo
  • smanjite unos kalorija
  • opustite grickalice i zaslađivače iz prehrane
  • opustite kofein
  • jedite hranu sa što više proteina
  • smanjite unos ribe i tunjevine
  • Folna kiselina je iznimno važan element, zato preporučujemo uzimanje 400 mikrograma folne kiseline na dan barem 3 mjseca prije trudnoće.

Tjelesna aktivnost

Tjelovježba i tjelesna aktivnost vrlo su važni kako u razdoblju prije trudnoće, tako i u trudnoći. Vježbanje prije trudnoće pomoći će vam da pripremite svoje tijelo za sve promjene koje slijede. Žene koje već vježbaju trebaju to i dalje raditi, a one koje ne vježbaju trebaju započeti s kratkim polusatnim treningom od tri do pet puta tjedno. Svakako se i prije tjelovježbe trebate posavjetovati s liječnikom.

Redovit i dovoljan san

Kad vam padnu na pamet trudnoća i san, vjerojatno pomislite na neprospavane noći koje slijede nakon rođenja djeteta. No i prije toga vrlo je važno dobro i često spavati. Ne uskraćujte si san kad god osjećate da je to potrebno.

Psihološka priprema za trudnoću

Psihološka priprema za trudnoću tema je o kojoj se na sreću sve više govori, jer nije dovoljno samo pripremiti svoje tijelo za izazove koji slijede. Psiha i um su pod još većim pritiskom, kako tijekom trudnoće, tako i tijekom roditeljstva. Osim što je u ovom razdoblju vrlo važno osigurati podršku voljenih osoba i osigurati sebi najmanje stresno okruženje, vrlo je važno uzeti u obzir i druge aspekte mentalne pripreme.

Liječnici ističu da će žene s mentalnim problemima i one koje pate od depresije imati više poteškoća tijekom začeća, pa je nužno otići liječniku prije odluke o trudnoći i roditeljstvu.

Priprema odjeće za trudnoću

Odgovarajuća odjeća namjenjena za trudnice u početnim mjesecima trudnoće nije nužna, međutim u drugoj polovici trudnoće je potrebna, kako bi se u njoj osjećali udobno.

Da bi vam olakšali kupnju kvalitetne, moderne i udobne odjeće za trudnice, u našoj internetskoj trgovini vam nudimo sve za udobnu trudnoću. Rastezljivi materijali, kvalitetan pamuk i trendi modeli haljina, majica, hlača, donjeg rublja i drugih stvari >Bambini.hr <.

priprema za trudnoću

7 osnovnih stvari o kojima buduća majka treba voditi brigu (na kratko):

  1. Uzimajte 400 mikrograma folne kiseline na dan barem 3 mjeseca prije nego što zatrudnite.
  2. Pravilno se hranite i dovedite tjelesnu težinu što bliže idealnoj. Bavite se redovitom fizičkom aktivnošću.
  3. Ako prestajete uzimati oralne kontraceptive, prije nego što pokušate ostati u drugom stanju, pričekajte da nakon uzimanja prođe nekoliko vaših normalnih ciklusa.
  4. Prestanite pušiti i uzimati alkohol.
  5. Ako trenutno bolujete od bilo koje bolesti, budite sigurni da je bolest pod dobrom kontrolom nadležnog liječnika i o tome obavijestite vašeg ginekologa. Neka od češćih stanja na koja se misli jesu: astma, dijabetes, pokvareni zubi ili neko drugo stomatološko stanje, pretilost, depresija, epilepsija, uroinfekcija. Budite sigurni da su sva vaša cijepljenja uredno provedena.
  6. Liječnika upozorite ako uzimate bilo koji lijek, uključujući i lijekove koji se kupuju bez recepta, biljne preparate ili vitamine.
  7. Izbjegavajte izlaganje toksičnim supstancama, potencijalno infektivnom materijalu ili izvoru zračenja, kako kod kuće (agresivne kemikalije za čišćenje, otrovi, stolica mačaka ili glodavaca i sl.) tako i na poslu (kemikalije, otrovi, krvni derivati i sl.).

Zaključak: Priprema za trudnoću uključuje pripremu tijela za trudnoću, mentalnu pripremu, pripremu okoline i pripremu za promjene u navikama. Osim obveznih posjeta liječniku, ne smijemo zanemariti tjelovježbu, jasno definiranu i zdravu prehranu te izbjegavanje alkohola, cigareta, kofeina i nezdrave hrane. U tijelo morate unijeti puno tekućine, vitamina i folne kiseline.

priprema za trudnoću